#

Uitagenda Rdam

E-COMMERCE WEBDESIGN & CAMPAGNE
Case 1 / 27
Opdrachtgever
Uitagenda Rdam
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

Intro
Weet als eerste wat er in Rotterdam te doen is en blijf op de hoogte van het allerlaatste culturele nieuws. Dat is wat Uitagenda Rdam biedt: dé culturele gids voor Rotterdammers.

Opdracht
Ontwikkel een website en een campagne die Rotterdammers op interactieve wijze bekend maakt met het brede culturele aanbod in Rotterdam.

Idee
Website
Een personalized platform dat gidst, verleidt en inspireert.  Vanuit dit uitgangspunt ontwikkelden we een opvallende en unieke zoekfunctie op de homepagina. Bezoekers worden op interactieve wijze geactiveerd om de ‘Ik wil’ zoekfunctie in te vullen. Na het invullen van minimaal één van de drie voorkeuren krijgen zij direct alle activiteiten te zien, volledig afgestemd op hun wensen. Daarnaast onthoudt de website de voorkeuren waardoor zoeken nog makkelijker wordt.

Campagne
Om deze vernieuwde culturele gids onder de aandacht te brengen bij Rotterdammers is de bijpassende #Ikwil campagne ontwikkeld. Deze campagne verdeelden we in 3 fases. In de eerste fase begonnen we met een teaser campagne waarbij door heel Rotterdam posters werden verspreid met de tekst ‘ik wil … in Rotterdam’. Dit zorgde ervoor dat Rotterdammers de posters zelf een leuke invulling gaven. Door de hashtag #Ikwil te gebruiken en een foto te plaatsen op Twitter, maakte deelnemers kans op wat hij/zij “wil”. Dit zorgde vervolgens voor verspreiding via social media. 

weet jij toevallig waar de #ikwil-posters vandaan komen?

Twitter fan


Fase twee bestond uit de aankondiging en lancering van Uitagenda Rdam. Hiervoor startten we een abricampagne voordat de dag van de lancering werd gevierd: ‘Ik wil vanavond naar de lancering in Kantine Walhalla’. Dit werd uiteraard gevierd in combinatie met culturele activiteiten. Na de lancering werd fase 3 in werking gezet. De reguliere activatie.  De herkenbare #Ikwil posters die eerst nieuwsgierigheid opwekte hebben nu een concrete invulling gekregen via abri’s en mupi’s. Op deze manier wordt een groot publiek bekend gemaakt met het actuele culturele aanbod van de nieuwe Uitagenda Rdam. 

# # # # # # #
More work like this