#

Supporter van Schoon

Webdesign & campagne
Case 2 / 27
Opdrachtgever
Supporter van Schoon
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

INTRO
Supporter van Schoon gaat van een landelijke activiteit naar een lokale beweging, dicht bij de mensen. En daarom organiseert zij samen met haar supporters de Landelijke Opschoondag. Een dag waarbij we extra aandacht besteden aan een schone buurt, straat, park en strand.

OPDRACHT
Ontwikkel een doorvertaling voor online en social media in lijn met het campagne thema ‘Kratje’ in samenwerking met reclamebureau Being There.

IDEE
Webdesign
Iedereen kan supporter worden en meedoen aan de Landelijke Opschoondag. Om deelname toegankelijker te maken hebben we een platform voor 150.000+ supporters ontwikkelt. Op de website van Supporter van Schoon managen initiatiefnemers hun eigen schoonmaakactie. Van het opzetten van de actie tot het bestellen van een supporterspakket. Maar ook achteraf kun je jouw verhaal over een schoonmaakactie delen. Dit zorgt ervoor dat mensen terugkeren naar de website en betrokken raken bij initiatieven van Supporter van Schoon. De website biedt ook een landelijke overzicht per provincie waar bezoekers de geplande schoonmaakacties zien. Dit maakt het voor Supporter van Schoon makkelijk om het resultaat van hun campagne te meten. Kortom, een (milieu)vriendelijk platform voor iedereen!

Campagne
We willen LOD een event van de mensen maken en lokale initiatieven stimuleren. Dit deden we door een digitale supportertoolkit aan te bieden in lijn met de commercial ‘kratje’ van Being There. In deze toolkit zitten gepersonaliseerde activatiemiddelen waaronder een filmpje, social media posts gekoppeld aan de hashtag #LOD15, een flyer, een poster en artikelen uit de webshop. Met deze activatiemiddelen kunnen initiatiefnemers via hun eigen kanalen aan werving doen en aandacht vragen voor hun actie.

RESULTAAT
Het bouncepercentage van de website van Supporter van Schoon waarop acties aangemaakt en gemanaged konden worden, verbeterde met maar liefst 43% ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast bleef 40% van de bezoekers langer op de website. De 13e editie van de Landelijke Opschoondag was dan ook een groot succes met meer dan 95.000 vrijwilligers die er op uit gingen om zwerfafval te rapen, dat zijn 25% meer mensen dan in 2014.

# # # #