#

iittala social media

Contentcampagne
Case 17 / 27
Opdrachtgever
iittala Pechvogel
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

Intro
Bus gemist, vogel op je hoofd gepoept, deur dichtgetrokken terwijl je de sleutels vergat of een ander klunsmoment beleefd? Met een beetje geluk verkoos Iittala jou tot pechvogel van het jaar! 

Opdracht
Bedenk een spraakmakende actie voor een klein budget.

Idee
Vrijdag de dertiende staat in het teken van ongeluk, iets waar zelfs mensen die niet aan bijgeloof doen moeite mee hebben. Het Finse designmerk Iittala laat liever het geluk zegevieren. Op die bewuste vrijdag vroegen we de fans om hun grappigste en gekste pechmomenten te delen. Iittala koos uit alle inzendingen het meest opvallende verhaal en gaf aan de pechvogel een geluksvogel: een zogeheten Iittala Bird.

Resultaat
Voor een merk met op dat moment nog een bescheiden fanbase was het een zeer succesvolle actie waarbij de meest vreemde inzendingen voorbij kwamen. Opvallend was dat fans al gek werden bij de teasers! Niet vreemd dat we in de Sinterklaasperiode weer een contentcampagne hebben gemaakt, namelijk Pepernoot-Pepernoot (te vinden op Iittala's Facebookpagina).

# # # # #