#

iittala pixelart

Facebook campagne
Case 9 / 27
Opdrachtgever
iittala
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

Intro
Zomer betekent tijd met elkaar. Met warm weer laat de natuur zich van haar beste kant zien. Net als Iittala. Of je nu een tuinfeest organiseert voor vrienden, wilt barbecuen met de familie of met z'n allen gaat picknicken: het is heerlijk buiten. Dit soort gelegenheden schreeuwt om krachtige, felle kleuren. 

Opdracht

Ontwikkel een (internationale) online campagne rondom het thema Iittala Colours, waarbij de nadruk ligt op het spelen met kleurcombinaties.

 

Idee
Spelenderwijs laten we fans kleuren combineren. Vanuit het gedachtegoed dat Iittala kunstzinnige trekjes heeft, bedachten we de Iittala Pixel Wall. Een digitaal canvas waarop je mooie uitingen kunt maken. Van veraf lijken het allerlei kleurige pixels te zijn, maar van dichtbij zie je dat het om Iittala producten gaat. Bijzonder aan deze actie is dat de winnende Pixel Wall ook een fysieke vorm in de winkels krijgt. Uiteraard koppelden we ook de webshop aan alle designs bij wijze van “bijpassende producten”. De campagne is over de hele wereld gegaan: Nederland, België, Duitsland, Finland, Japan, Denemarken, Zweden, Taiwan… En nog meer landen!

# # # # #