#

HEMA Pasen

ACTIVATIE CAMPAGNE
Awwward Honorable Mention 2015
Case 3 / 27
Opdrachtgever
HEMA
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

Intro
Met HEMA vier je Pasen! Traditioneel en eenvoudig met bijvoorbeeld een ontbijt op bed. Door middel van een ludieke campagne spelen we in op de kernwaarden van HEMA en kunnen bezoekers kortingen ontvangen op HEMA producten. 

Opdracht
Genereer meer traffic naar de webshop en stimuleer de verkoop door de doelgroep op speelse wijze te activeren. 

Idee
Met HEMA #Schildereitje konden bezoekers via een interactief platform hun eigen eitje schilderen. Deelnemers die een schildereitje inzonden, ontvingen een kortingscode die direct kon worden besteed in de HEMA webshop. Om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken en te betrekken bij de campagne, werd de kortingscode ook per mail verstuurd. Deze konden zij besteden in de HEMA winkel. Tijdens dit hele proces werden deelnemers geïnspireerd door typische HEMA producten doordat zij ook een plekje kregen in de galerei. We gaven de campagne een directe koppeling met social media waardoor #Schildereitjes werden gedeeld en ingesteld konden worden als avatar.

Wat een super leuke app van hema. Ik paas ‘m door. Meedoen is een eitje!

Twitter fan


Resultaat
24 uur na de lancering hadden we al meer dan 1.000 schildereitjes en na 2 dagen liep dit aantal op tot 3.000! Met in totaal 5.554 schildereitjes en een bereik van 44.1200, mogen we deze succesvolle campagne bekronen met een Honorable Mention Awwward!

 

# # # # #