#

HEMA Broodje

Co-creatie campagne
Bronzen Esprix 2011
Categorie Retail
Case 27 / 27
Opdrachtgever
HEMA
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09
Website
broodje.hema.nl
Deel dit project

Intro
In samenwerking met Doom&Dickson creëerden we een van de lekkerste campagnes van het jaar. Niet voor niets onderscheiden met een Esprix!

Opdracht
Genereer traffic naar de HEMA horecagelegenheden met een campagne die zich voornamelijk richt op de jongere doelgroep, namelijk studenten.

Idee
HEMA is niet alleen voor, maar ook door jou. Zo ook in deze co-creatie campagne waar je je eigen HEMA broodje kon bedenken. Op de actiesite stelde je een broodje samen uit meer dan 70 ingrediënten en één zelfbedacht ingrediënt. De volgende stap was stemmen verzamelen voor jouw broodje. Hoe? Iedereen kreeg een persoonlijke commercial met Anneke Blok als voice-over. 

Vanmiddag op beursplein van mijn eigen broodje genoten

Broodjesbedenker Caroline

Resultaat
De populairste broodjes werden gejureerd door onder andere Casper Bürgi, bekend als de kok van Koffietijd. Broodje Caroline werd uiteindelijk uitgeroepen tot winnaar. Met bijna 50.000 gemaakte broodjes, 365.000 uitgebrachte stemmen, een hoge conversie en een geschat bereik van 4.5 miljoen mensen is dit een zeer succesvolle campagne te noemen. 

# # # # # # # #