#

Wie Stuur Jij Weg?

Brand activation for Duifhuizen
Case 8 / 27
Opdrachtgever
Wie Stuur Jij Weg?
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

INTRO
De zonnigste campagne van het jaar, de Duifhuizen “Wie stuur jij weg” campagne. Via een Facebook-wedstrijd kan iedereen een vriend- of vriendin een vakantie voor twee personen geven. Met de start precies aan het begin van de zomer konden we ons geen betere timing wensen.

OPDRACHT
Een online tassen- en koffer winkel wil natuurlijk zo veel mogelijk tassen en koffers verkopen. Met de nadruk op koffers in het vakantieseizoen en tassen zodra de scholen weer beginnen. Het hoofddoel was met deze campagne dan ook om zoveel mogelijk koffers en reistassen te verkopen. Daarnaast was het de bedoeling om meer Facebook fans te verkrijgen en de awareness voor het merk Duifhuizen te vergroten.

IDEE
Een vakantie weggeven, wie wilt dat nu niet? En dan stiekem natuurlijk hopen dat de winnaar jou mee neemt op die gewonnen vakantie. Maar dat terzijde. Via de “Wie stuur jij weg campagne” kon men via 4 stappen een vakantie naar keuze weggeven. Kies een bijpassende koffer uit het Duifhuizen assortiment, kies een vriend(in) en een bestemming en leg uit waarom hij of zij moet winnen. Via Facebook verspreiden we ons bereik, aangezien de ansichtkaarten op de timeline van de deelnemers wordt geplaatst. De winnaar krijgt een vakantie en een koffer, daarnaast zijn er 100 kofferbanden als tweede prijs en alle deelnemers ontvangen gegarandeerd korting op hun volgende aankoop bij Duifhuizen. Zo werden alle doelen behandeld en ook behaald.

RESULTAAT
De ansichtkaart met de meeste likes wint de hoofdprijs. Waar de reis heen ging? Toscane. Dat is nog is een fijn einde van een wedstrijd. In totaal resulteerde deze campagne in een stijging van ruim 2000 Facebook likes en een bereik van meer dan 300.000 mensen. Weer een succesvolle campagne afgerond.

# # # # # # #