#

Blame Your Bag

MERKINTRODUCTIE ONDER JONGEREN
Case 16 / 27
Opdrachtgever
Duifhuizen
Meer weten?
Neem gerust contact op:
info@guiltypeople.nl
+31 (0)10 243 60 09

Intro
Het nieuwe schooljaar begon, tijd voor een nieuwe rugzak. Maar waar haalt de jongere deze vandaan? De naamsbekendheid van Duifhuizen lag erg laag onder de jongeren.

Opdracht
Zet een campagne op waarmee de naamsbekendheid onder de jongeren groeit.

Idee
Duifhuizen daagde scholieren uit afscheid te nemen van alle opgelopen frustraties die het afgelopen schooljaar had meegebracht. De bedoeling was om al die frustraties uit te leven op hun oude schooltassen. Zo kan het schooljaar met een schone lei (oftewel nieuwe tas) worden gestart. Scholieren konden filmpjes insturen via Instagram en zo kans maken op vette prijzen zoals een nieuwe tas, een nieuwe fiets of een gloednieuwe Samsung Galaxy!

Naast de actie werd er ook een BY-er (Bekende Youtuber) ingezet, namelijk Furtjuh. Ondersteunend aan de actie maakte hij een activerende film die voor de nodige viraliteit zorgde.

# # # #